This is an automatically generated PDF version of the online resource retrieved on 2024/04/16 at 21:05
Global Media Registry (GMR) & Samir Kassir Foundation - all rights reserved, published under Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Samir Kassir Foundation
Global Media Registry


Established by journalist Joseph Samaha (1949-2007), Al-Akhbar first issue was published on August 14, 2006 by the media company Akhbar Beirut, after acquiring the license for a newspaper also named Al-Akhbar that was founded in 1953. A pro-Hezbollah and pro-Syrian regime daily, it generally opposes Saudi Arabia, the United States, the Future Movement, and the March 14 Alliance. Its Editor-in-Chief is Ibrahim al-Amine, also the founder and Chairman of Akhbar Beirut.

In December 2010, Al-Akhbar received and published an advanced copy of the US State Department cables by WikiLeaks, after which the newspaper’s website was hacked and then shut down briefly. In 2011, the newspaper launched the English-language website Al-Akhbar English, which was closed in March 2015 due to lack of funds.

On May 14, 2014, the Special Tribunal for Lebanon in The Hague initiated the trial of Al-Akhbar and Ibrahim al-Amine on charges of contempt of the court and obstruction of justice after it published two articles pretending to reveal confidential information on protected witnesses. In August 2016, the Special Tribunal issued its verdict and ruled that al-Amine be fined 20,000 Euros (eventually paid in October 2018) and that Akhbar Beirut be fined 6,000 Euros.

Key facts

Audience Share


Ownership Type


Geographic Coverage


Content Type


Data Publicly Available

ownership data is easily available from other sources, e. g. public registries etc.

2 ♥

Media Companies / Groups

Akhbar Beirut SAL


Ownership Structure

 Ibrahim Al-Amine owns 36.4% of Akhbar Beirut SAL directly and 7.4% through his ownership of 59.7% of Akhbar Beirut Holding. Youssef Wehbi owns a total of 34.8%; 29.9% directly and 5% through his ownership of 40% of Akhbar Beirut Holding. The Sun Press SAL owns 18.8 % of the shares of the Akhbar Beirut SAL. It is owned by MP Moustafa El Husseini (66.6%), and his son Firas (16.6%), and daughter Dima (16.6%). 

Voting Rights

Missing Data

Individual Owner

Media Companies / Groups

General Information

Founding Year

License established in 1953. Relaunched in 2006


Missing Data


Ibrahim Al-Amine


Ibrahim Al-Amine

Other Important People

Pierre Abi Saab, Deputy Editor-in-Chief


P.O. Box 113-5963

Phone: +961 (1) 759 597
Al Akhbar Website



Financial Information

Revenue (in Mill. $)

Missing Data

Operating Profit (in Mill. $)

Missing Data

Advertising (in % of total funding)

Missing Data

Market Share

Missing Data

Further Information

Meta Data

Audience share for newspapers is based on IPSOS data (average readership 2016 and 2017).

  • Project by
    Samir Kassir Foundation
    Global Media Registry
  • Funded by