This is an automatically generated PDF version of the online resource retrieved on 2024/06/20 at 05:30
Global Media Registry (GMR) & Samir Kassir Foundation - all rights reserved, published under Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Samir Kassir Foundation
Global Media Registry

Voix du Liban

In 2010, the Phalange Party bought – through a company called Société Nouvelle d’Information Audiovisuelle SAL – the rights to the 100.3 and 100.5 FM radio frequencies, previously owned by Noujoum Lubnan (Stars of Lebanon), a Category 2 (i.e. non-political) station. Upon buying them, the Party declared that it would relaunch VDL on these two new frequencies. On December 1, 2010, two different radio stations carrying the same name were being broadcast. In 2017, the Lebanese Court of Cassation ruled that the Voix du Liban logo, with the acronym VDL, is a distinctive name worthy of protection and that its rights were to be granted solely to the Phalange Party-owned 100.3-100.5 frequencies, banning the station broadcasting on 93.3 FM from using this name. Three months later, however, the Court issued a second ruling suspending the first ruling and thus reopening the case file. In 2021, the Lebanese judiciary forbade VDL 93.3 FM from using its trademark. This followed a legal dispute that went on for years, after which the judiciary issued a decision in favor of the Phalange Party, confirming its ownership of VDL radio station. The ruling banned Société Moderne d’Information SAL, which runs the 93.3 FM frequency, from using the phrase “Voice of Lebanon” and “Voix du Liban”, in addition to the trademarks VDL, Radio Voice of Lebanon and VDL News. VDL broadcasts 20 hours a day and geographical coverage extends over Lebanese territories and neighboring countries. The radio content is diverse, from news bulletins (including the 8.00 pm LBCI news bulletin) and political, social, and economic, to medical awareness-raising, cultural, artistic, entertainment, and sports programs, among others. It is currently run by Assaad Maroun and the Editor in Chief is Charbel Maroun.

Key facts

Ownership Type

Private - Lebanese Joint Stock Company

Geographic Coverage


Content Type

Free Content

Media Companies / Groups

Société Nouvelle d'Information Audiovisuelle SAL


Ownership Structure

Ten co-owners, including eight high-ranking officials of the Phalange Party, formally own the company on behalf of the actual party. Their names include, Joseph Khalil (head of the Bsharri chapter) (10% shares), Georges Jreij (former President of the Beirut bar association) (10% shares), Serge Dagher (political bureau member) (10% shares), Salim El Sayegh (Member of Parliamnt, Vice-President of the party and former Minister of Social Affairs) (10% shares), Omar Iskandarani (lawyer) (10% shares), Assaad Maroun (10% shares), Robert Dagher (10% shares), Boutros Jalakh (10% shares), Serge Bou Halka (10% shares), and Hassan Nasser (10% shares).

Voting Rights

Missing Data

Individual Owner

Media Companies / Groups

General Information

Founding Year


Affiliated Interests Founder

The Phalange Party, a Christian political party in Lebanon.

Affiliated Interests Ceo

Salim El Sayegh

Member of Parliament for the Kataeb Party since 2022.

Affiliated Interests Editor-In-Chief

Charbel Maroun

Political and media consultant

Affiliated Interests other important people

Assaad Maroun

Chairman of Board of Directors and the Director-General.


Phone: +961 76611005



Address: Alfred Naccache Street, Achrafieh, Beirut, Lebanon

Financial Information

Revenue (in Mill. $)

Missing Data

Operating Profit (in Mill. $)

Missing Data

Advertising (in % of total funding)

Missing Data

Market Share

Missing Data

Further Information

Meta Data

2024 audience share for all outlets is based on data provided by ELKA. Cumulative amounts are used to assess the audience share indicator. 2024 and 2021 data on shareholder fractions, company information, revenue, and management are acquired by the collaborative investigative efforts of SEEDS for Legal Initiatives and the Samir Kassir Foundation. Audience share data is unavailable for online outlets.

  • Project by
    Samir Kassir Foundation
    Global Media Registry
  • Funded by
    Logo of Kingdom of Netherlands